TRAMACO ENERGY s.r.o.,
IČ: 09163131, DIČ CZ09163131
sídlem Heršpická 813/5, 639 00 Brno
zapsaná v obchodním rejstříku pod sp.zn. C 117594 u Krajského soudu v Brně
Telefon: +420 544 526 40
E-mail: info@electree.cz
Web: electree.cz
Všeobecné obchodní podmínky společnosti TRAMACO ENERGY s.r.o.
Úvod
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky dodávky elektřiny (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy vyplývající ze smluv (dále též „Smlouva“) uzavřených mezi společností TRAMACO ENERGY s.r.o., IČ: 09163131, DIČ: CZ09163131, sídlem Heršpická 813/5, Štýřice, 639 00 Brno, zapsané v rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl c, vložka 117594 (dále též „Electree“ nebo „Dodavatel“) a zákazníkem na straně druhé (dále jen „Zákazník“, Electree a Zákazník dále dohromady též jen „Smluvní strany“).
1.2 Otázky výslovně neupravené Smlouvou a těmito VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zák.
č. 458/2000 Sb., zákonem o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon, dále jen „Energetický zákon“), vyhláškou č. 408/2015 Sb. (dále jen „Pravidla trhu s elektřinou“), vyhláškou č. 349/2015 Sb. (dále jen „Pravidla trhu s plynem“), vyhláškou č. 207/2021 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích (dále jen „Vyhláška o vyúčtování“) a zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“).
2. Postup při uzavření smlouvy
2.1 Společnost Electree uzavře se Zákazníkem jednu z následujících smluv:
a) Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny se spotřebitelem
b) Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny s podnikatelem
c) Smlouva o výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů s domácností
d) Smlouva o výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů s podnikatelem
2.2 Podle uvedeného typu smlouvy se řídí právní vztah mezi společností Electree a Zákazníkem.
2.3 Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují pouze otázky, které neupravují jednotlivé typy smluv uvedené v odst. 2.1. těchto VOP.
3. Reklamace
3.1 V případě reklamací je Zákazník oprávněn se bez zbytečného odkladu po zjištění vady písemně obrátit na emailovou adresu info@electree.cz. Předmětem reklamace může být například nesprávné vyúčtování dodávek elektřiny, ale i jiné vady související s předmětem Smlouvy či vady týkající se dodávek elektřiny dle obecně závazných právních předpisů. Reklamace nemá odkladný účinek na splatnost faktury. Electree se zavazuje reklamace vyřídit do 15 dnů ode dne jejího obdržení. Reklamace, jejichž vyřízení záleží na třetích stranách (např. distributor), se lhůta potřebná k vyřízení reklamace prodlužuje o dobu vyřizování věci třetí stranou. K opožděně podaným reklamacím se nepřihlíží. Za řádnou reklamaci se rozumí podání reklamace do 90 dní ode dne, kdy se Zákazník o vadě dozví, v jiném případě se jedná o opožděnou reklamaci. Výsledek reklamace oznámí Electree písemně na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou ve Smlouvě.
3.2 Pokud si Zákazník zvolí jako způsob platby převod z účtu, musí být platba vždy provedena na účet Electree uvedený na příslušné faktuře či rozpisu záloh.
4. Sankce
4.1. Pokud se:
- Zákazník, nebo Dodavatel dostane do prodlení s úhradou jakékoli pohledávky dle Smlouvy, musí uhradit
- - úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení, a
- - jednorázovou smluvní pokutu 200 Kč za druhou upomínku a 250 Kč za každou následující.
- Zákazník opakovaně (tedy alespoň dvakrát) dostane do prodlení s platbami dle smlouvy, může po něm Dodavatel požadovat složení kauce až ve výši trojnásobku předepsané měsíční zálohy.
- Zákazník dopustí neoprávněného odběru elektřiny, může Dodavatel přerušit nebo ukončit dodávku elektřiny do OM, a to písemnou výpovědí účinnou k poslednímu dni kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena Zákazníkovi.
- Zákazníkovi z důvodu neoprávněného odběru oprávněně přeruší dodávka elektřiny, má Dodavatel nárok na jednorázovou smluvní pokutu ve výši 750 Kč za každé OM, u kterého dojde k přerušení dodávky. Při obnovení dodávky má Dodavatel nárok na jednorázovou smluvní pokutu ve výši 750 Kč za každé OM, u kterého dojde k obnovení dodávky. Zákazník v takovém případě nese také náklady za demontáž i následnou montáž měřidla ve výši dle fakturace distributora.
4.2. Smluvní pokuta nevylučuje právo na náhradu škody.
5.
Trvání a ukončení Smlouvy
5.1. Trvání a ukončení smlouvy je stanovena vždy v konkrétním typu smlouvy uvedené v čl. 2.1. těchto VOP.
6. Změny VOP a Ceníku
6.1. Tyto VOP či Ceník mohou být měněny kvůli změnám na trhu s energiemi, změnám legislativy či rozhodovací praxe soudů nebo kvůli optimalizaci smluvních podmínek. O změnách bude Zákazník vždy informován emailem nejpozději 30 dní před jejich účinností a ve stejné lhůtě budou změny uveřejněny na webu www.electree.cz.
7.
Závěrečná ustanovení
7.1 Pokud není ve VOP nebo ve Smlouvě uveden jiný způsob, mohou si Smluvní strany navzájem doručovat dokumenty osobně, prostřednictvím pošty, prostřednictvím emailu, datové schránky, a to vždy na kontaktní adresy či čísla uvedená ve Smlouvě nebo na webu www.electree.cz.
7.2 Osobní údaje Zákazníka budou vždy zpracovávány v souladu s právními předpisy a se Zásadami ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webu www.electree.cz. Zde se může Zákazník seznámit s Kontrolním seznamem evropského spotřebitele.
7.3 Pro mimosoudní řešení sporu je příslušný Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/cs/mimosoudnireseni-sporu). V případě vzniku sporu o splnění povinností ze Smlouvy souhlasí Zákazník s pravomocí Energetického regulačního úřadu.
7.4 K odstoupení od smlouvy čí výpovědi smlouvy může výrobce využít formuláře dostupné na webových stránkách www.electree.cz. K doručení odstoupení od smlouvy může výrobce využít e-mailové adresy Electree: info@electree.cz.
7.5 Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1.6.2023
Za TRAMACO ENERGY s.r.o.
Mgr. Ruben Marada, MBA